Misery

Θρίλερ
από 10/1/2018 έως 10/6/2018
  (5,0 / 5,0) από 1 κριτική
Έγραψαν για την παράσταση  
15 Μαρτίου 2018
✓ “...Το συμπέρασμα. Η παράσταση, αν και μακράς διαρκείας και με τρία μόνο -βασικά δύο- πρόσωπα επί σκηνής, με καθήλωσε. Πρέπει να τη δείτε. Θα με θυμηθείτε” | Γιώργος Σαρηγιάννης, totetartokoudouni
✓ “Είναι τόσο ωραίο όταν βλέπεις γεμάτες αίθουσες, κοινό που περιμένει με ανυπομονησία να ξεκινήσει η παράσταση και ακόμη πιο ενδιαφέρον όταν οι παρέες συζητούν παθιασμένα έξω από το θέατρο, γι’ αυτό που είδαν, ό,τι τους άγγιξε. Τέτοιο ήταν το βράδυ της περασμένης Πέμπτης στο γεμάτο θέατρο «Ιλίσια- Βολανάκης», ανάμεσά τους και πολλοί φοιτητές που με τον δικό τους τρόπο έδειχναν πόσο απολάμβαναν τη Ρένη Πιττακή ως Ανι Γουίλκς, μια γυναίκα έξω από τα όρια, και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο στο «Misery»· τη θεατρική μεταφορά του διάσημου μυθιστορήματος.”  | Γιώτα Συκκά, ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
✓ “Γιατί να το δω:
Για το εξαιρετικό δίδυμο των πρωταγωνιστών.
Για την ψυχαναλυτική ματιά της σκηνοθεσίας.
Για την, γενικά προσεγμένη, σκηνική απόδοση.” | Στέλλα Χαραμή, tospirto
✓ “Αν σας αρέσει το καλό θέατρο, προορισμός είναι οπωσδήποτε η παράσταση «Misery», στο «Ιλίσια Βολανάκης». Αν, δε, σας αρέσουν και τα θρίλερ, μην το σκεφτείτε δεύτερη φορά. | Όλγα Σελλά,  artplay
-
Misery

Αναλυτική περιγραφή

Το δυνατό θρίλερ "Misery” που βασίστηκε στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Στίβεν Κιγκ έρχεται στο Ιλίσια Βολανάκης σε σκηνοθεσία του Τάκη Τζαμαργιά με πρωταγωνιστές την Ρένη Πιττακή και τον Λάζαρο Γεωργακόπουλο.
Η κινηματογραφική εκδοχή του “Misery” γυρίστηκε το 1990 με πρωταγωνιστές τον Τζέιμς Κάαν και την Κάθι Μπέιτς, που πήρε Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου για την ερμηνεία της στην συγκεκριμένη ταινία.
Στο Misery παρακολουθούμε την ιστορία του επιτυχημένου συγγραφέα Πωλ Σέλντον, ο οποίος μετά από ένα σοβαρό αυτοκινητιστικό ατύχημα, σώζεται από την «Νούμερο 1» θαυμάστρια του Άννι Γουίλκς με αποτέλεσμα να ξυπνήσει παγιδευμένος στο σπίτι της.
Ενώ αναρρώνει, η Αννι διαβάζει κρυφά το χειρόγραφο με το καινούριο του μυθιστόρημα, όπου ανακαλύπτει με οργή ότι ο Πωλ έχει «σκοτώσει» την αγαπημένη της ηρωίδα, την Misery. Ως εκ τούτου, τον εξαναγκάζει να γράψει ένα νέο βιβλίο όπου η Misery «επανέρχεται στη ζωή».
Εκείνη την στιγμή ο Πωλ συνειδητοποιεί την παραφροσύνη της Άννι καθώς και το ότι δεν έχει καμία πρόθεση να τον απελευθερώσει ποτέ. Η συμπεριφορά της τον οδηγεί στο σημείο να ξεκινήσει να γράφει το βιβλίο, ωσάν να εξαρτάται η ζωή του από το πότε θα το τελειώσει. Και πράγματι έτσι είναι.
Εάν ο Πωλ δεν καταφέρει να τηρήσει τις προθεσμίες που του έχει βάλει η Αννι, βρίσκεται σε θανάσιμο κίνδυνο.
-----------------------------------
Σημείωμα σκηνοθέτη
Όταν κοιτάζεις την άβυσσο, η άβυσσος σε κοιτάζει κι αυτή. (Νίτσε)
“Δωμάτιο σε σπίτι. Ένα κρεβάτι. Ένας άντρας ξαπλωμένος πάνω του. Θα μπορούσε να είναι νεκρός. Πίσω από την πόρτα του δωματίου, αχνά ακούγονται ήχοι από τηλεοπτικό πρόγραμμα. Μετά ακούγεται ο βόμβος ενός χρονομέτρου κουζίνας πίσω από την πόρτα. Η πόρτα ανοίγει τρίζοντας και εμφανίζεται η ANNY ΟΥΙΛΚΣ.”
Η Άννι Γουίλκς διασώζει τον διάσημο συγγραφέα Πολ Σέλντον από το αυτοκινητικό του δυστύχημα, τον περιποιείται και ταυτόχρονα τον αιχμαλωτίζει ανελέητα στο σπίτι της. Μεταξύ ονείρου και πραγματικότητας, η νούμερο ένα θαυμάστρια του συγγραφέα Paul Seldon μετατρέπεται σε έναν ξέφρενο εφιαλτικό δυνάστη.
Η επιβίωση της Μίζερι, της αγαπημένης της ηρωίδας από τα βιβλία του Πολ γίνεται θεόσταλτος σκοπός της Άννι. Ο Πολ στην εναγώνια προσπάθειά του να επιβιώσει συνειδητοποιεί την τεράστια ευθύνη που φέρει ως δημιουργός και πόσο ακριβά πληρώνει τη διασημότητα που ηθελημένα απέκτησε.
Μια αλληγορία για το πώς οι διασημότητες, όπως ο συγγραφέας, Paul Seldon, χάνουν τον εαυτό τους, καθώς το κοινό - οι αναγνώστες τους προβάλουν πάνω τους τις επιθυμίες τους για το πώς θα έπρεπε να είναι. Η παράσταση διερευνά τη ψυχοπαθολογία του φανατισμού για να φωτίσει τη λατρεία που καταλήγει στη βία. Ένα ταξίδι αυτογνωσίας για το πώς η διεστραμμένη αγάπη μεγαλώνει και εξελίσσεται σε βασανιστήρια και φανατισμούς και από την άλλη την προσπάθεια του καλλιτέχνη να εξισορροπήσει ανάμεσα στην ηγεμονική κριτική και στο λαϊκό αίσθημα του κοινού. Η εξερεύνηση και η αναζήτηση των ανθρώπινων σχέσεων εξάρτησης και τρυφερότητας.
Η σκηνοθεσία προτίθεται να φωτίσει, μέσω της υποκριτικής των ηθοποιών της, την απεριόριστη και πολύσημη δύναμη του Θεάτρου στη διερεύνηση της ανθρώπινης φύσης και κυρίως τις σκοτεινές περιοχές της ανθρώπινης ψυχής. Σε εκείνα τα σκοτάδια που είναι πιο σκοτεινά κι από τη νύχτα κι όποιος τολμά να μπει σε αυτά μιλάει αλλιώς και δεν βγαίνει αλώβητος.
Στον θρυλικό ρόλο της Άννυ Ουίλκς, η Ρένη Πιττακή και στον ρόλο του συγγραφέα Πωλ Σέλντον ο Λάζαρος Γεωργακόπουλος.
Τάκης Τζαμαργιάς, σκηνοθέτης

Ηθοποιοί

Ρένη Πιττακή
Λάζαρος Γεωργακόπουλος
Δημήτρης Καραμπέτσης

Συντελεστές

Μετάφραση: Αντώνης Γαλέος
Σκηνοθεσία - Δραματολογική επεξεργασία: Τάκης Τζαμαργιάς
Σκηνικά - Κοστούμια: Εδουάρδος Γεωργίου
Μουσική: Κωστής Ξενόπουλος
Κινησιολογική επιμέλεια: Φρόσω Κορρού
Φωτισμός: Αλέκος Γιάνναρος
Ηχητικός σχεδιασμός: Κατερίνα Βάμβα
Βοηθός σκηνοθέτη: Ιωάννα Ζέρβα 
Βοηθός Σκηνογράφου - Ενδυματολόγου: Θρασύβουλος Καλαϊτζίδης
Φωτογραφίες της παράστασης: Γιώργος Αλεξανδράκης
Artwork: Amarildo Topallis
Υπεύθυνη Παραγωγής : Ηλεάνα Μπάλλα 
Παραγωγή: Παναγιώτα Παρασκευοπούλου, Κωστής Ξενόπουλος

Στοιχεία θεάτρου

Παπαδιαμαντοπούλου 4
Ιλίσια
Τηλ. 210 7223010

Κριτικές θεάτρου

Google: 4.3
Facebook: 4.6