Μετά τη Βάρκιζα

Κοινωνικό Δράμα
από 6/10/2017 έως 13/1/2018
  (5,0 / 5,0) από 1 κριτική
Έγραψαν για την παράσταση  
29 Σεπτεμβρίου 2017
● Από τον Οικοδόμο: Η παράσταση είναι γεμάτη από δυνατές στιγμές και εναλλαγές συναισθημάτων, με τη συγκίνηση να «παλαντζάρει» στη ζυγαριά με την συγκρατημένη οργή. Αυτό, εκτός από το κείμενο, οφείλεται στη μαστοριά του σκηνοθέτη (Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος), στο όσο και όπως πρέπει φωτισμένο (Μανώλης Μπράτσης) «σπαρτιάτικο» σκηνικό (Εύθυμης Τζώρας), στη μουσική (Τάσος Σωτηράκης), αλλά πάνω απ’ όλα οφείλεται στις ερμηνείες των ηθοποιών... Η Θεοδώρα Σιάρκου είναι μια πολύ καλή ηθοποιός (και με αρκετά «χιλιόμετρα» πορείας, όπως διαβάζουμε στο βιογραφικό της, στο πρόγραμμα της παράστασης), γνωστή στους περισσότερους από την αξιοπρόσεκτη παρουσία της σε τηλεοπτικές σειρές, σε ρόλους που πολύ απέχουν από αυτόν της «μάνας Χρυσούλας». Ο πρωταγωνιστικός της ρόλος στο «Μετά την Βάρκιζα» ήταν ένας από τους κύριους λόγους για να δούμε την παράσταση. Για να επιβεβαιώσουμε (αυτό θέλαμε, μα την αλήθεια) ή να διαψευστούμε για το εάν ένας καλός ηθοποιός, με ταλέντο και με εφόδια, μπορεί να εξελίσσεται και να πηγαίνει βήματα μπροστά, όταν βρεθεί στην κατάλληλη συγκυρία. Ήταν παραπάνω από πειστική ως μάνα, εξαιρετική, πρόσφερε σε όσους είχαν την τύχη να δουν την παράσταση μια συγκλονιστική ερμηνεία, «σφράγισε» την «κυρα Χρυσούλα» του Μυρώδη Αδαμίδη, «ψήλωσε» ερμηνευτικά η ίδια και πριν ακόμα τελειώσει η φετινή σεζόν, ήδη κουβαλάει ένα βιογραφικό πιο «βαρύ».
● Από τον ποιητή θεατρολόγο και κριτικό Κωνσταντίνο Μπούρα: ...μια παράσταση «στο κόκκινο», σε κείμενο του πρωτοεμφανιζόμενου Μυρώδη Αδαμίδη και σκηνοθεσία-διδασκαλία του κατά πολύ και σε πολλά (καλλιτεχνικά) έμπειρου Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου με εκπληκτικούς ηθοποιούς στο θέατρο «Αλκμήνη» που επέτυχε να καταστεί ζωντανό κύτταρο πολιτισμού στην πολύπαθη πρωτεύουσά μας... Τι ηθοποιοί! Τι ένταση! Τι ταύτιση με το ρόλο τους! Όλα έξοχα, υπέροχα και υπερβολικά. Καθόλου υποβλητικά μεν, οργιώδη δε. Ίσως αυτό να ήθελε ο σκηνοθέτης. Μπορεί αυτό να ταίριαζε στο πρωτόλειο αυτό κείμενο του πρωτοεμφανιζόμενου Μυρώδη Αδαμίδη (ψευδώνυμο;) με «ιστορίες από το χωριό» (όπως μας είπε από σκηνής το βράδυ της πρεμιέρας). Είμαι σίγουρος ότι θα έχει και συνέχεια, γιατί κατέχει την τέχνη της δημιουργίας δραματικής έντασης… Όλοι οι συντελεστές συνέβαλαν τα μέγιστα σε μια παράσταση που θα συζητηθεί και θα ακουστεί, θα παιχτεί δεκάδες φορές!
● Web music radio Μέμη Τριανταφυλλίδου: Δύο ώρες γεμάτες έντονα συναισθήματα! Δύο ώρες “βιδωμένοι” στις θέσεις μας, ακίνητοι, αμίλητοι… αμήχανοι, συνεπαρμένοι…!! Η αλήθεια είναι ότι δεν είμασταν προετοιμασμένοι γι αυτό που θα βλέπαμε! Κανείς δεν περίμενε ότι δύο ώρες χωρίς διάλειμμα θα περνούσαν τόσο γρήγορα… και στο τέλος με “κόπο” να σηκωνόμαστε από τα καθίσματα μας.. Μας “βάραιναν” τα συναισθήματα μας, αυτό που “εισπράξαμε” από τις μοναδικές ερμηνείες των ηθοποιών, ΌΛΩΝ των ηθοποιών… από την ιστορία της παράστασης, από την ιστορία της Ελλάδας.. από αυτή που δεν διδάσκεται στα σχολεία… αλλά μεταφέρεται από γενιά σε γενιά… από δάκρυ .. σε δάκρυ!! Ο Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος, με τη σκηνοθεσία του απέδωσε μοναδικά, το ύφος της εποχής, την καθημερινή πάλη των αισθημάτων και των πιστεύω εκείνων των ανθρώπων που βίωσαν τις “μαύρες” αυτές εποχές της Ελληνικής Ιστορίας.
-
Μετά τη Βάρκιζα

Σύντομη περιγραφή

Λίγο πριν ξεσπάσει επίσημα ο εμφύλιος πόλεμος, μια μάνα - χήρα βρίσκεται αντιμέτωπη με τις διαφορετικές πολιτικές πεποιθήσεις των δύο γιων της. Προσπαθεί να συμφιλιώσει τα παιδιά της, τους συστήνει ουδετερότητα, παροτρύνει τον μεγάλο γιο να υπογράψει Δήλωση για να μην τον κυνηγούν, παρακαλεί τον μικρό να δεχτεί τις διαφορετικές ιδέες του αδελφού του, ενώ συμβουλεύει τη μικρή της κόρη να μην ανακατεύεται. Ομως, τα γεγονότα σύντομα μετατρέπουν την ελπίδα σε εφιάλτη, την αγάπη σε φόβο και το φόβο σε συμφορά.

Αναλυτική περιγραφή

Πρόκειται για ένα έργο που βασίζεται σε πραγματική ιστορία και ιστορικά ντοκουμέντα. Μια ιστορία που φωτίζει την αγωνία του ανθρώπου και όλες τις μεγάλες οδύνες του. Οι ήρωές του σε ένα διαρκή αγώνα ζωής και θανάτου, με την ελπίδα να πεθαίνει και να ανασταίνεται.
Η παράσταση «Μετά τη Βάρκιζα» του Μυρώδη Αδαμίδη, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου, με τις 6 υποψηφιότητες στην 36η απονομή Κορφιάτικων Βραβείων 2016 - 2017 από την Ακαδημία Ελληνικών Βραβείων Τέχνης, 1) Συγγραφής Θεατρικού Έργου: Μυρώδης Αδαμίδης, 2) Πρώτου Γυναικείου: Θεοδώρα Σιάρκου, 3) Δευτέρου Γυναικείου: Τσαμπίκα Φεσάκη, 4) Δευτέρου Αντρικού: Μάνος Κωστής, 5) Μουσικής: Τάσος Σωτηράκης, & 6) Παραγωγής: θέατρο ¨ΣΥΝ ΚΑΤΙ¨ - Σοφία Αδαμίδου & Κωστή Σαββιδάκη, επιστρέφει για 2η χρονιά στο θέατρο Αλκμήνη από την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017.

Ηθοποιοί

Θεοδώρα Σιάρκου
Τσαμπίκα Φεσάκη
Ειρήνη Πολυδώρου
Μάνος Κωστής
Σάββας Πογιατζής
Κωστής Σαββιδάκης

Συντελεστές

Συγγραφέας: Μυρώδης Αδαμίδης
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος
Βοηθοί σκηνοθέτη: Κωστής Σαββιδάκης, Άννυ Ζερβού
Μουσική: Τάσος Σωτηράκης
Φωτισμοί: Μανώλης Μπράτσης
Φωτογραφίες: Κλεοπάτρα Σάρλη
Επιμέλεια κοστουμιών - σκηνικών: Ευθύμης Τζώρας
Οργάνωση & Εκτέλεση παραγωγής: «Λόγων Έργα» - θέατρο «ΣΥΝ ΚΑΤΙ» - σύνολο τέχνης

Video

Στοιχεία θεάτρου

Αλκμήνης 8-12
Πετράλωνα
Τηλ. 210 3428650

Κριτικές θεάτρου

Google: 4.2
Facebook: 4.5