5 Μονόλογοι

Μονόλογος
από 25/4/2017 έως 29/4/2017
Δεν υπάρχουν κριτικές για την παράσταση.
5 Μονόλογοι

Αναλυτική περιγραφή

Το θέατρο Από Κοινού, από τις 25 έως τις 29 Απρίλη, με ιδιαίτερη χαρά υποδέχεται πέντε από τους σημαντικότερους μονολόγους που ξεχώρισαν και ξεχωρίζουν στις θεατρικές σκηνές του τόπου. Αξιόλογοι ερμηνευτές σε σπουδαία έργα κλασικών και σύγχρονων συγγραφέων, σκηνοθέτες και συντελεστές που τιμούν με το έργο τους το συγκεκριμένο είδος θα πάρουν μέρος στην εβδομάδα θεατρικών μονολόγων που διοργανώνει το θέατρο Από Κοινού.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Τρίτη 25/4 «ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΕΝΟΣ ΓΕΛΟΙΟΥ» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι
Συντελεστές. Μετάφραση: Άρης Αλεξάνδρου, Σκηνοθεσία: Τάκης Χρυσικάκος.
Ερμηνεία: Δημήτρης Βερύκιος
Ένας άνθρωπος βαθειά μελαγχολικός και απελπισμένος, που έχει χάσει το νόημα της ζωής, αποφασίζει να αυτοκτονήσει… Το βράδυ όμως που είναι έτοιμος να το κάνει και βρίσκεται με το περίστροφο στο χέρι, αποκοιμιέται… Το όνειρο που βλέπει, τον κάνει, όταν ξυπνάει όχι μόνο να μην θέλει να πεθάνει αλλά να λαχταράει να ζήσει… όσο γίνεται περισσότερο… αφού στον ύπνο του, τού φανερώνεται η Αλήθεια της Ζωής… με όλες τις λεπτομέρειες. Κι αυτή την αλήθεια γυρίζει και κηρύττει παντού…
----------------------------------------
Τετάρτη 26/4 «ΑΔΑΜΑΝΤΙΑ» του Παναγιώτη Μέντη
Συντελεστές. Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης, Σκηνικό: Μανώλης Ζαχαριουδάκης, Κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου, Μουσική: Σταύρος Σιόλας, Επιμέλεια κίνησης: Ειρήνη Στρατηγοπούλου, Φωτισμοί: Κωστής Καπελώνης, Ά βοηθός σκηνοθέτη: Κατερίνα Παπαναστασάτου, Β΄ βοηθός σκηνοθέτη: Εύα Οικονόμου-Βαμβακά, Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου
Ερμηνεία: Μάνια Παπαδημητρίου
Η Αδαμαντία, αγωνιά να επιβιώσει κτίζοντας στην άμμο της Αφρικανικής ερήμου την διαρκώς μετέωρη προσωπική της περιπέτεια. Γυναίκα και Άνδρας, Μάνα και Πατέρας σε μια οικογένεια που της ζητά να απολογηθεί για όσα λαχτάρησε αλλά δεν τα έζησε. Από ένα νησί του Αιγαίου, στη Θεσσαλονίκη, στην Αλεξάνδρεια, στο Κάιρο, στην Αθήνα. Ελλάδα και Αίγυπτος, αλλά πουθενά ρίζα και φιλόξενη πατρίδα. Η Ελλάδα μετά τον εμφύλιο. Η Ελλάδα του Καραμανλή, της Δικτατορίας, η Ελλάδα του Ανδρέα, παράλληλα με την Αίγυπτο του Νάσερ, του Σαντάτ, του Μουμπάρακ. Γεγονότα στο Σουέζ και στην Κύπρο. Πόλεμος των έξι ημερών, Πολυτεχνείο… και δίπλα σε όλα αυτά η ζωή μιας γυναίκας που πρέπει να φέρει σε πέρας αυτά που είναι οι δικές της προτεραιότητες. Που πρέπει να μεγαλώσει τα παιδιά της, μέσα σε ένα περιβάλλον που απαιτεί συμβάσεις και συμβιβασμούς.
----------------------------------------
Πέμπτη 27/4 «ΑΝΤΡΙΑΝΑ» του Θανάση Παπαγεωργίου
Συντελεστές. Σκηνοθεσία: Θανάσης Παπαγεωργίου, Σκηνικό - Κοστούμια: Λέα Κούση
Ερμηνεία: Εύα Καμινάρη
Ο μονόλογος αποτελείται από 15 τηλεφωνήματα που κάνει μια γυναίκα σε διάφορα πρόσωπα με αφορμή μια ερωτική απιστία της αδελφής της. Προσπαθώντας, ως λογική και ώριμη της οικογένειας, να βοηθήσει στην αποκατάσταση των σχέσεων του αντρόγυνου, ξεδιπλώνεται το δράμα που κρύβει η ίδια έχοντας υποστεί μια βάρβαρη προδοσία από τον άνθρωπο που λάτρεψε στη ζωή της, αυτή την αδελφή. Μια γυναίκα, μόνη στη σκηνή, παρέα με τις εφιαλτικές αναμνήσεις της, με το ένα χέρι εργάζεται για τον βιοπορισμό της σιδερώνοντας τραπεζομάντηλα εστιατορίων και με το άλλο κρατάει το ακουστικό του τηλεφώνου, προσπαθώντας να ισορροπήσει ανάμεσα στην κόλαση της μνήμης της και στην ενοχική εξάρτησή της. Μια πασίγνωστη κατάσταση για πολλές γυναίκες που τους φορτώθηκε στην πλάτη η ευθύνη του ‘λογικού’ και ‘υπομονετικού’, στον οποίο η κλασική ελληνική οικογένεια εναποθέτει τις ελπίδες της για την επίλυση των προβλημάτων της, που αδυνατεί να λύσει η ίδια.
----------------------------------------
Παρασκευή 28/4 «ΑΥΤΟΧΕΙΡ» του Μιχαήλ Μητσάκη
Συντελεστές. Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου, Βοηθός σκηνοθέτη: Ανδριάνα Χαλκίδη, Κινησιολογία: Μαργαρίτα Τρίκκα, Μουσική: Βασίλης Κουτσιλιέρης, Σκηνικά - Κοστούμια: Ζωή Αρβανίτη, Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης, Βίντεο παράστασης: Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος
Ερμηνεία: Κώστας Παπακωνσταντίνου
Η ιστορία διαδραματίζεται στην πόλη της Πάτρας λίγο πριν το 1900. Ο Μητσάκης, ο οποίος διατηρεί το όνομά του στο κείμενο, φτάνει στην πόλη, όπου μαθαίνει για την αυτοκτονία ενός ξένου. Ο αυτόχειρας έχει αφήσει ένα σημείωμα με πέντε μόνο λέξεις: ‘Αυτοκτονώ, ας μην ενοχληθεί κανείς’. Καθώς ο συγγραφέας – αφηγητής περιπλανιέται στην πόλη, παρατηρώντας τη ζωή και τους ανθρώπους της, αναρωτιέται για το ποιος θα μπορούσε να ενοχληθεί από το θάνατο ενός αγνώστου. Το έργο πραγματεύεται το ζήτημα του κύκλου της ζωής και του θανάτου, της φθαρτότητας του ανθρώπου και της διαχρονικότητας της ανθρωπότητας. Ένας πεθαίνει μα η πόλη συνεχίζει να ζει. Ο ήλιος θα ανατείλει και πάλι. «… και ο ήλιος ανέτελλε, θαυμασίως ομοιόμορφος και απαραμίλλως αναλλοίωτος…».
----------------------------------------
Σάββατο 29/4 «ΟΡΓΙΣΜΕΝΟΣ ΣΕΦ ή ΠΑΠΑΓΙΑ ΜΑΝΤΟΛΕΣ» του Αντώνη Κρύσιλλα
Συντελεστές. Σκηνοθεσία - Σκηνική διαμόρφωση - Μουσική επιμέλεια - Προσαρμογή κειμένου: Νίκος Ορφανός, Φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου
Ερμηνεία: Αλέξανδρος Τσώτσης
Μαγειρική και επανάσταση. Γαστρονομία και ριζοσπαστισμός. Κουζίνα και αντίσταση. Η μαγειρική ως όπλο ενάντια στο σύστημα. Η ανατροπή περνάει από το στομάχι. Θα μπορούσαν να είναι συνθήματα σε τοίχους αλλά είναι άξονες που τέμνουν κανιβαλιστικά το μονόλογο του Αντώνη Κρύσιλλα. Σε ένα κελί ένας φυλακισμένος σεφ. Μα μπαίνουν οι σεφ φυλακή; Σπάνιο πράγμα. Ο σεφ της ιστορίας υπήρξε διάσημος και ξακουστός, αλλά φυλακίστηκε όχι για κάποιο έγκλημα πάθους, παρά μόνο επειδή χρησιμοποίησε την τέχνη του της υψηλής μαγειρικής, ενάντια στο ίδιο το σύστημα που τον ανέδειξε. Η ιστορία ενός φυλακισμένου σεφ που δηλητηρίασε την πολιτική ελίτ της χώρας του.

Στοιχεία θεάτρου

Ευπατριδών 4
Γκάζι
Τηλ. 211 4057249

Κριτικές θεάτρου

Google: 4.4
Facebook: 4.9