Ένα τρίπτυχο έργων του Αύγουστου Στρίντμπεργκ από τον Άκι Βλουτή

- κατά τις δύο επόμενες σεζόν 2018-19 & 2019-20 -

Η Εταιρεία Θεάτρου Συν-Επί θα παρουσιάσει στο Θέατρο Μεταξουργείο, ένα τρίπτυχο έργων του Αύγουστου Στρίντμπεργκ κατά τις δύο επόμενες σεζόν (2018-‘19 & 2019-’20) με τον Άκι Βλουτή να αναλαμβάνει το ρόλο του σκηνοθέτη αλλά και του ηθοποιού, ερμηνεύοντας τον Έντγκαρ στον «Χορό του Θανάτου», τον Άντολφ στον «Πατέρα» και τον «Χούμελ» στη «Σονάτα των φαντασμάτων».

 

Ο χορός του θανάτου - Θέατρο Μεταξουργείο

 

Λίγα λόγια του Άκι Βλουτή για το εγχείρημα αυτό:

«Η σκέψη αυτή προέκυψε μετά από αρκετό χρόνο μελέτης των κειμένων. Η ενασχόληση με αυτά γέννησε ένα όραμα, το οποίο φιλοδοξούμε να πραγματώσουμε στα ερχόμενα δύο έτη. Ο Στρίντμπεργκ είναι, ίσως, ο σημαντικότερος δάσκαλος του 20ου αιώνα και τα συγκεκριμένα τρία έργα είναι αρκετά αντιπροσωπευτικά, ώστε ν’ αντιληφθούμε πως αυτός - με έναν τρόπο - όρισε την έννοια «σύγχρονο θέατρο» με κύριο άξονα το ονειρικό στοιχείο».

 

Ο Αύγουστος Στρίντμπεργκ (1849-1912) είναι ο πατέρας - κατά τον Ο’ Νηλ -του σύγχρονου θεάτρου. Η σκέψη του επηρεασμένη από τον Κίρκεγκαρντ, τον Νίτσε, τον Ρουσσώ και τον Φουριέ, τον οδηγεί στον ρομαντισμό, στον αθεϊσμό και στον μυστικισμό. 

Δαιμόνιος ερευνητής της συμπεριφοράς των ανθρώπων και των μυστηρίων του υποσυνείδητου, περνάει με μεγάλη ευκολία από τον πιο σκληρό νατουραλισμό, στον αέρινο συμβολισμό. Καταγγέλλει τον θρίαμβο της βίας στις διαπροσωπικές σχέσεις και την αδυναμία επικοινωνίας του ενός με τον άλλον, όσο και του ενός με τους πολλούς, έχοντας ο ίδιος φτάσει στα πρόθυρα της τρέλας, μετά τις αποτυχίες των τριών γάμων του.

Στο τελευταίο στάδιο της δημιουργίας του, εμπνευσμένος από τον θεοσοφιστή Σβέντεμποργκ, ο μυστικισμός επικρατεί στο έργο του, που φωτίζεται από ένα διαυγές ουμανιστικό φως. Ο πραγματικός συνεχιστής του, ο οποίος δεν αρνήθηκε ποτέ την επιρροή του από αυτόν, υπήρξε ο Σάμιουελ Μπέκετ.

 

Εναρκτήριο έργο, τον Οκτώβρη του 2018, για την εταιρεία θεάτρου Συν-Επί στο θέατρο Μεταξουργείο, θα είναι ο «Χορός του θανάτου».